Створення, підписання, продовження, скорочення, скасування та перевідправка МВТН в ЕРЛН
Для створення МВТН нам потрібно розглянути декілька кроків:
1) Пошук пацієнта
2) Створити ЕМЗ (епізод та взаємодія)
3) Створити МВТН
1 Пошук пацієнта
1.1 Ідентифікований пацієнт
Перш за все нам необхідно знайти пацієнта та призначити йому візит. Натискаємо зліва розділ “Пацієнти”, а після “Пошук пацієнта”.
Далі знаходимо пацієнта за Прізвищем, Ім’ям та датою народження. Та натискаємо шукати.
Натискаємо на медичну картку пацієнта 0b316055-684d-4b14-b7dd-e7943c7d1de0.
У вікні, що з’явилось натискаємо “Епізоди і взаємодії”.
Далі нам потрібно буде створити ЕМЗ(епізод та взаємодію), див. пункт 2.
1.2 Неідентифікований пацієнт
Перш за все нам необхідно створити преперсону та призначити їй візит. Натискаємо зліва розділ “Пацієнти”, а після “Неідентифікований пацієнт”.
Неідентифікований пацієнт може бути створений лише за необхідністю внесення медичних записів якщо:
— пацієнт залишається на момент виписування з стаціонарного лікування в непритомному стані або в стані амнезії;
— пацієнт є новонародженою дитиною без свідоцтва про народження;
— пацієнт до моменту виписування немає документів, що підтверджують особу, внаслідок їх втрати;
— зафіксована смерть неідентифікованого пацієнта.
Далі необхідно створити преперсону. Заповнюємо дані про пацієнта з його слів або зі слів супровідної особи (обов’язкові поля позначені *).
В додатковій інформації з’явиться підказка після вибору “Причини створення запису про неідентифікованого пацієнта”.
Вказуємо дані особи для екстреного зв’язку. Та зберігаємо запис про неідентифікованого пацієнта.
Запис про неідентифікованого пацієнта успішно створений. Він отримав медичну картку № 0bd84a8d-749f-446a-8e21-30e8afce946b. Переходимо в “Епізоди і взаємодії”.
Далі нам потрібно буде створити ЕМЗ(епізод та взаємодію), див. пункт 2.
2. Створити ЕМЗ
Детальніше ознайомитись з інструкцією Як створити електронні медичні записи ви можете переглянути на нашому сайті https://vikisoft.kiev.ua/nhealth/. Або натиснувши “Про nHealth” у вашому кабінеті.
Важливо! При створенні взаємодії потрібно вказувати тип: «Взаємодія в закладі охорони здоров’я» або «Covid-19».
3. Створити МВТН
Для того, щоб створити МВТН вам потрібно перейти у взаємодію зі статусом “Завершений”, натиснувши на неї.
Щоб створити МВТН натискаємо “Створити висновок про тимчасову непрацездатність”.
1) Початок нового випадку лікування – якщо це новий випадок непрацездатності для пацієнта, вам потрібно буде поставити галочку. У випадку, якщо випадок пролонгується(продовження/дострокове завершення терміну дії) не потрібно відмічати новий випадок лікування, він автоматично буде продовжений/скорочений до нового кінця періоду дійсності МВТН.
2) Категорія МВ:
• Догляд за хворою дитиною:
— Обирається у випадку догляду за дитино, яка захворіла.
• Обсервація та/або самоізоляція SARS-CoV2:
— Обирається, якщо пацієнт проходить обсервацію або самоізоляцію з метою
запобігання поширенню COVID-19.
• Догляд за хворим членом сім’ї:
— Обирається у випадку догляду за хворою дорослою людиною, повнолітнім
пацієнтом.
• Догляд за дитиною у разі хвороби особи, яка доглядає за дитиною:
— Обирається, якщо пацієнт, який доглядав за дитиною, не може продовжувати це
робити через свій стан здоров’я.
• Вагітність та пологи:
— Обирається для пацієнтки, що вагітна або народила та є непрацездатною.
• Ортопедичне протезування:
— Обирається для пацієнта, який отримує медичні послуги з ортопедичного
протезування в стаціонарних умовах.
Дана категорія доступна до вибору лише лікарям із спеціальністю –
Ортопед-травматолог, Ортопед-травматолог дитячий, Стоматолог-ортопед.
• Карантин:
— Обирається для пацієнта, який може бути або є носієм особливо небезпечних
інфекційних хвороб.
Дана категорія доступна до вибору лише лікарям із спеціальністю –
Інфекціоніст, Інфекціоніст дитячий, Сімейний лікар, Терапевт, Педіатр, Терапевт підлітковий.
• Лікування в санаторно-курортному закладі;
• Захворювання або травма загального характеру:
— Формується на підставі стану здоров’я пацієнта, якому лікарем встановлено факт
тимчасової непрацездатності.
• Переведення особи на легшу роботу:
— Обирається для пацієнта, який є непрацездатним за своїм основним місцем
роботи і у зв’язку із цим переводиться на легшу роботу.
3) Створення уточнюючого МВТН – використовується у випадку об’єднання персони та преперсони, яка потрапила до закладу охорони здоров’я без документів та наявної персони. Більш детальну інформацію можна переглянути на нашому сайті:
https://vikisoft.kiev.ua/nhealth/
4) Початок періоду дійсності МВТН – повинен відповідати поточній даті, для певних випадків можна встановити дату за день до поточної. Крім вагітності.
5) Кінець періоду дійсності МВТН – різний для певних категорій:
• Захворювання або травма загального характеру:
— Перший МВТН — до 30 днів;
— Максимальна кількість – не обмежено (1000 днів).
• Догляд за хворим в сім’ї:
— Перший МВТН – до 4 днів;
— Максимальна кількість – 7 днів.
• Догляд за дитиною у разі хвороби особи, яка доглядає за дитиною:
— Перший МТВН – не обмежено (1000 днів);
— Максимальна кількість – не обмежено (1000 днів).
• Догляд за хворою дитиною:
— Перший МТВН – не обмежено (1000 днів);
— Максимальна кількість – не обмежено (1000 днів).
• Вагітність та пологи:
— МВТН на 70 днів до пологів та 56 днів після пологів(якщо одна дитина), або 70 днів після пологів(якщо 2+ дитини, або є ускладнення);
— Пологи до 30 тижня – 140 днів;
— Живонароджена дитина – 180 днів;
— Інші випадки – 70 днів.
• Ортопедичне протезування:
— Перший МТВН – не обмежено (1000 днів);
— Максимальна кількість – не обмежено (1000 днів).
• Переведення особи на легшу роботу:
— Перший МВТН – 62 днів;
— Максимальна кількість – 62 днів.
Розглянемо докладніше поля, що наведені нижче:
1) Тип пацієнта – потрібно обрати тип пацієнта ідентифікований/неідентифікований пацієнт. Вибираємо його в залежності від типу пацієнта, якого ми лікуємо.
2) Пацієнт – заповниться автоматично після вибору типу пацієнта. Пацієнт, якому створювали взаємодію.
3) Він же є непрацездатною особою – якщо пацієнт, якого ми лікуємо і є не працездатною особою, для якої виписується МВТН, можна поставити цю галочку, щоб додатково не заповнювати дані непрацездатної особи.
4) Тип непрацездатної особи – потрібно обрати тип пацієнта ідентифікований/неідентифікований пацієнт, пацієнта якому ми виписуємо МВТН. За замовчуванням це буде той самий пацієнт, що і в п.2., окрім таких категорій як:
- Догляд за хворою дитиною;
- Догляд за хворим членом сім’ї;
- Догляд за дитиною у разі хвороби особи, яка доглядає за дитиною.
В цих випадках пацієнтом буде дитина/або член сім’ї, а непрацездатною особою людина, яка їх доглядає. Натиснувши на поле непрацездатна особа можна вибрати цю особу, але якщо ви відкривали як мінімум один раз її картку, в інакшому випадку потрібно буде зайти в пошук пацієнта та відкрити медичну картку цієї людини.
5) Непрацездатна особа – людина, для якої виписується МВТН, більше детально див. пункт 4.
6) Обраний метод автентифікації – вибираємо метод, яким людина отримає повідомлення про успішно створений МВТН(наприклад, смс або документи). Якщо поле залишити незаповненим ви отримаєте відповідне повідомлення.
7) Управління методами автентифікації – якщо в людини немає метода автентифікації його можно створити або оновити натиснувши на цю кнопку.
Розглянемо докладніше поля, що наведені нижче:
1) Випадок на виробництві — відмічається, якщо пацієнт повідомив, що непрацездатність мала зв’язок із нещасним випадком, професійним захворюванням тощо.
2) Наявність інтоксикації пацієнта — відмічається, якщо лікарем встановлено, що тимчасова непрацездатність настала внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння.
3) Непрацездатність настала за кордоном — медичний висновок із даною відміткою формується та видається лікарем, із яким у пацієнта укладена декларація.
4) Порушення режиму лікування — відмічається у випадках встановленого факту порушення пацієнтом призначеного режиму лікування (відмова від госпіталізації; невиконання рекомендацій лікаря; навмисне заподіяння шкоди своєму здоров’ю тощо).
5) Дата порушення режиму лікування – вказується у випадку порушення лікування, див. пункт 4.
6) Створити в ЦК eHealth – натискаємо для формування запиту на МВТН.
Перш за все треба сказати, що ми можемо виправити, наприклад, якщо ми отримали помилку нашого запит створення МВТН натиснувши кнопку “Виправити або уточнити”, а також якщо вам потрібно просто доповнити або уточнити його.
Також ми бачимо, що наш статус “очікує обробки”, щоб він пішов далі в ЕРЛН потрібно натиснути кнопку “Результат запиту” – це асинхронний процес, інколи обробляється дуже швидко і натискати на кнопку «Результат запиту» не треба, а інколи процес обробки на ЦК затримується і треба натиснути кнопку, щоб побачити, що запит пройшов успішно.
Після цього отримуємо відповідь:
Закриваємо це вікно та оновлюємо сторінку. Статус МВТН змінився на “Оброблен”.
Далі отримуємо МВТН в статусі “Чернетка”, тому нам потрібно його підписати електронним цифровим підписом (ЕЦП), для цього натискаємо кнопку “Детально”.
У випадку, якщо не було вказано методу автентифікації зверху буде попередження, що не було зазначено методу автентифікації. Якщо був вказаний метод автентифікації “СМС”, то пацієнт отримає номер МТВН в смс повідомленні.
Як ми бачимо у нас є можливість роздрукувати інформаційну довідку, а також підписати нашу заявку ЕЦП, що нам і потрібно буде далі зробити.
Після підпису отримуємо відповідь.
Після успішної обробки відповіді потрібно оновити сторінку та перевірити статус нашого МВТН, тут можливі 2 випадки:
1) Успішно створений МВТН:
Успішно створений МВТН повинен отримати статус “Оброблено” та “Номер лікарняного з ЕРЛН”.
2) Помилковий МВТН:
У разі помилки ви отримаєте статус “помилка обробки”, а також у вас з’явиться змога “Перевідправки МВТН в ЕРЛН”.
Якщо МВТН був успішно створений, пацієнту прийду смс повідомлення з номером МВТН, якщо вибраний відповідний метод автентифікації, або в інакшому випадку ви можете роздрукувати йому інформаційну довідку.
На цьому робота з МТВН для даного пацієнта буде закінчена.
Також ви можете переглянути всі МВТН’и цього пацієнта перейшовши зліва у “Медичні висновки” – “Медичні висновки про тимчасову непрацездатність”.
Тут ми побачимо всі МВТН пацієнта, зокрема наш підписаний лікарняний.
Важливо! У випадку, якщо МВТН був створений помилково, або не тому пацієнту тощо, у вас завжди є можливість відзначити МВТН як помилковий
В такому випадку вам необхідно обґрунтувати, чому МВТН визначається помилковим. Основні причини: механічна помилка або невірно ідентифікований пацієнт
Дякую за увагу!